LEGE Nr. 196/2018 din 20 iulie 2018 - asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor

GabrielChitic
Mesaje: 1
Membru din: Vin Mai 05, 2023 5:25 pm

LEGE Nr. 196/2018 din 20 iulie 2018 - asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor

Mesaj de GabrielChitic » Vin Mai 05, 2023 5:33 pm

Buna ziua,

Situatia mea este urmatoare:
- Am semnat contractul de vanzare cumparare pentru un apartament. Acest apartament este amplasat intr-un complex rezidential cu spatiu comun. Din cauza lucrarilor pe care dezvoltatorul le mai avea de facut la apartamentul meu (lucrari aditionale mentionate in contract) eu nu am putut sa ma mut timp de 6 luni.
- In acest timp o asociatie de proprietari a fost infiintata. Odata cu infiitarea acesteia, eu am inceput sa fiu facturat pentru cheltuielile spatiului comun nefiind mutat din cauza lucrarilor ce erau efectuate de catre dezvoltator.

Intrebarea mea este daca sunt obligat sa platesc facturile cu privinta la cheltuielile spatiului comiun in aceasta situatie?

Irina
Mesaje: 9
Membru din: Joi Dec 15, 2022 9:07 am

Re: LEGE Nr. 196/2018 din 20 iulie 2018 - asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor

Mesaj de Irina » Mar Mai 09, 2023 3:18 pm

Buna ziua,


Legea nr. 196/ 20 iulie 2018
privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor

ART. 2 - Definitii
k) cota de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari - suma corespunzătoare din cheltuielile asociaţiei pe care fiecare proprietar din condominiu este obligat să o plătească lunar, conform prevederilor prezentei legi;

ART. 63
(1) Administrarea, exploatarea, întreţinerea, repararea, reabilitarea şi/sau modernizarea, după caz, a proprietăţii comune aferente condominiului sunt în sarcina asociaţiei de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activităţi reprezintă cheltuieli comune.

ART. 85
Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate reprezintă cheltuielile asociaţiei cu privire la proprietatea comună, cu privire la: fondul sau fondurile pentru lucrări de întreţinere, service, reparaţii şi, după caz, de consolidare, reabilitare, eficienţă energetică, modernizare la părţile de construcţii şi instalaţii aflate în/şi pe proprietatea comună, astfel cum este descrisă în cartea tehnică a construcţiei şi în acordul de asociere: subsolul; conductele de distribuţie şi coloanele instalaţiilor de apă, canalizare, încălzire, energie electrică; echipamente de echilibrare hidraulică a instalaţiilor; casa scării; podul; spălătoria; uscătoria; terasa; ascensorul; interfonul - partea de instalaţie de pe proprietatea comună; centrala termică proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deşeurilor menajere; structura de rezistenţă; faţadele; acoperişul şi altele asemenea, conform prevederilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociaţiei: salarii sau remuneraţii pentru administrator, contabil, instalator, electrician, portar, îngrijitor, personalul care asigură curăţenia etc.; indemnizaţii acordate membrilor asociaţiei de proprietari ori persoanelor alese: preşedintele, membrii comitetului executiv şi cenzorului/comisiei de cenzori; prime; credite bancare; contracte sau poliţe de asigurări; cheltuieli cu produse şi accesorii pentru curăţenie, alte servicii administrative către proprietatea comună.

Scrie răspuns