Model Cerere de reexaminare a taxei judiciare de timbru stabilită de către instanță
01.05.2024
Judecătoria/Tribunalul/Curtea de apel/ Înalta Curte de Casație și Justiție.... (trebuie menţionată denumirea instanţei şi numărul dosarului, pentru ca lucrătorii de la registratura instanței să știe cărui dosar să atașeze cererea dumneavoastră)
Dosar nr. ..../...../.....
Domnule Preşedinte,
Subsemnatul (nume, prenume) ......................., cu domiciliul în ........................., având codul numeric personal ........................., în calitate de parte în dosarul nr. .............., având ca obiect...............…., formulez
sau
Subscrisa (denumirea .....), prin reprezentant ꜜ⁾ (nume ....., prenume .....)/prin consilier juridic (nume ....., prenume .....) cu sediul profesional în ....., în calitate de parte în dosarul nr. ..../...../....., formulăm
ꜜ⁾ Conform art. 151 din Codul de procedură civilă :
(1) Când cererea este făcută prin mandatar, se va alătura procura în original sau în copie legalizată.
(2) Avocatul şi consilierul juridic vor depune împuternicirea lor, potrivit legii.
(3) Reprezentantul legal va alătura o copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calităţii sale.
(4) Reprezentanţii persoanelor juridice de drept privat vor depune, în copie, un extras din registrul public în care este menţionată împuternicirea lor.
(5) Organul de conducere sau, după caz, reprezentantul desemnat al unei asociaţii, societăţi ori alte entităţi fără personalitate juridică, înfiinţată potrivit legii, va anexa, în copie legalizată, extrasul din actul care atestă dreptul său de reprezentare în justiţie.
CERERE DE REEXAMINARE A TIMBRAJULUI
stabilit prin încheierea nr. ...... pronunţată la data de ....., prin care solicit/solicităm instanţei să constate că taxa de timbru datorată este în cuantum de ….. şi nu de ……, cum a precizat instanţa.
sau
stabilit prin încheierea nr. ...... pronunţată la data de ....., prin care solicit/solicităm instanţei să constate că taxa de timbru nu este datorată, așa cum a precizat instanţa, întrucât cererea este scutită de plata taxei de timbru.
În fapt, arăt/arătăm că prin încheierea menționată anterior, instanţa a reţinut că aferent cereriiꜜ⁾….. pe care am formulat-o, datorez/datorăm o taxă de timbru în cuantum de …..
ꜜ⁾ Precizați felul cererii (de chemare în judecată, reconvenţională, de intervenţie principală, de chemare în garanţie, de apel etc.) pentru care s-a stabilit timbrajul.
Consider/Considerăm că nu datorez/datorăm taxa de timbru respectivă, deoarece ꜜ⁾.....
ꜜ⁾ Precizați motivele pentru care considerați că nu datorați taxa de timbru stabilită de instanță, respectiv de ce nu este cuantumul corect sau de ce nu o datorați (exemplu: „ conform art. 29 din O.U.G. nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru cererea mea este scutită de la plata taxei de timbru” sau „ conform art.3 din O.U.G. nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru cererea mea se taxează astfel ...”).
În drept, îmi întemeiez/ne întemeiem pretenţiile pe dispoziţiile art. 39 din O.U.G. nr. 80/2013 (vezi aici).
În dovedire, depun/ depunem următoarele înscrisuri ꜜ⁾.....
ꜜ⁾ Dacă este cazul, enumerați înscrisurile relevante pentru soluţionarea prezentei cereri în favoarea dvs. (spre exemplu, dacă solicitați pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti care ţine loc de act autentic de înstrăinare a unui bun imobil depuneți documente din care rezultă valoarea acestuia).
Pe fiecare înscris pe care îl anexați prezentei cereri scrieți, în josul paginii sau unde se poate și este vizibil, pe fiecare pagină, mențiunea „ Conform cu originalul” și semnați lângă această mențiune. Acesta este modul în care certificați pentru conformitate cu originalul înscrisurile pe care doriți să le depuneți.
Depun/depunem prezenta cerere într-un singur exemplar. ꜜ⁾
ꜜ⁾ Cererea se depune într-un singur exemplar numai pentru instanţă, întrucât nu se comunică parții/părților adverse.
Anexez/anexăm prezentei ꜜ⁾.....
ꜜ⁾ Dacă cererea se face prin mandatar/reprezentant legal/consilier juridic se anexează în plus și procura în original/copie legalizată/copie legalizată după înscrisul doveditor al calităţii de reprezentant/extras din registrul public în care este menţionată împuternicirea/împuternicirea de reprezentare a consilierului juridic.
Data Semnăturaꜜ⁾
ꜜ⁾ Semnătura de pe cerere trebuie să fie olografă (scrisă de mână). Atenție: chiar dacă trimiteți cererea semnată prin email, instanța vă poate pune în vedere prin citație să depuneți cererea în original semnată olograf (dacă nu doriți să vă prezentați la registratura instanței pentru a o depune, o puteți trimite prin poștă și se va atașa la dosar în momentul primirii), iar în cazul în care nu vă conformați acestei solicitări, se va anula cererea pentru lipsa semnăturii.
Domnului Preşedinte al Judecătoriei…../Tribunalului…../Curţii de Apel…../Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie
Descarcă gratuit acest model apăsând butonul „ Descarcă”.
Pentru mai multe detalii privind taxele judiciare de timbru, vezi aici.