Singur in instanta
  • Contact
  • Autentificare
  • Taxe de timbru
    • Ce sunt taxele judiciare de timbru?
    • Calculator taxă judiciară de timbru
    • Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 80/ 26 iunie 2013 privind taxele judiciare de timbru, Actualizată 2020
  • Ajutor public
    • Ce este ajutorul public judiciar?
    • Model Cerere ajutor public judiciar plată onorariu avocat/expert/traducător/interpret/executor
    • Model Cerere ajutor public judiciar scutire/reducere și/sau eşalonare sau amânare de la plata taxelor judiciare
    • Model Cerere de reexaminare admitere în parte/respingere ajutor public judiciar
    • Model Declarație pe proprie răspundere privind ajutorul public judiciar
    • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2008 privind ajutorul public judiciar în materie civilă
  • Modele Cereri
    • Model Cerere de chemare în judecată
    • Model Întâmpinare la cererea de chemare în judecată
    • Model Cerere reconvențională
    • Mai multe
  • Instanțe
  • Legislație
    • Codul civil
    • Codul de procedură civilă
    • Codul penal
    • Codul de procedură penală
    • Pachete legislație
    • Mai Multe
  • Abonamente
  • Forum

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 80/ 26 iunie 2013 privind taxele judiciare de timbru, Actualizată 2020





  • În vigoare la data de 15.06.2020
  • Ultima modificare a fost făcută prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/13 decembrie 2019 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 119/2006 privind unele măsuri necesare pentru aplicarea unor regulamente comunitare de la data aderării României la Uniunea Europeană, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru

 

Având în vedere modificarea cadrului legal de desfăşurare a procesului civil prin adoptarea Codului de procedură civilă, precum şi punerea în aplicare a noilor instituţii adoptate prin Codul civil,

 

ţinând seama de faptul că evoluţia în plan legislativ menţionată nu s-a reflectat într-un mod adecvat şi la nivelul cadrului normativ privind taxele judiciare de timbru, care au rămas în principal la nivelul stabilit în anul 1997, actualizat în anul 2010 prin aplicarea indicelui de inflaţie,

 

pentru ca sistemul de taxare să reflecte noua structură şi dinamică a procesului civil, noile garanţii procedurale acordate părţilor pentru asigurarea unui proces echitabil, precum şi acoperirea costurilor suplimentare pentru dezvoltarea infrastructurii şi pentru asigurarea logisticii necesare punerii în aplicare a noilor prevederi legale,

 

ţinând cont, astfel, de necesitatea asigurării, pe de o parte, a unui echilibru corespunzător între eforturile bugetare de asigurare a unui serviciu public calitativ şi obligaţia cetăţeanului care foloseşte acest serviciu de a contribui la susţinerea costurilor, dar şi, pe de altă parte, a transparenţei aplicării normelor în materie implicând o evidenţă clară asupra tuturor operaţiunilor pe care le implică sistemul de taxare,

 

luând în considerare faptul că neadoptarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ ar conduce la conservarea unui sistem de taxare neadecvat faţă de liniile trasate prin regândirea sistemului juridic românesc odată cu adoptarea noului Cod civil şi a noului Cod de procedură civilă, cu consecinţe negative pe planul situaţiei justiţiabililor şi al nevoilor acute ale sistemului judiciar, dar şi al transparenţei şi disciplinei financiare impuse de exerciţiul colectării la buget a sumelor derivând din plata taxelor judiciare de timbru,

 

având în vedere că aspectele mai sus menţionate vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, impunând adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,

 

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

 

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

 

ART. 1

(1) Acţiunile şi cererile introduse la instanţele judecătoreşti, precum şi cererile adresate Ministerului Justiţiei şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sunt supuse taxelor judiciare de timbru prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă.

(2) Taxele judiciare de timbru sunt datorate, în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, de către toate persoanele fizice şi juridice şi reprezintă plata serviciilor prestate de către instanţele judecătoreşti, precum şi de către Ministerul Justiţiei şi Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

(3) În cazurile anume prevăzute de lege, acţiunile şi cererile introduse la instanţele judecătoreşti, precum şi cererile adresate Ministerului Justiţiei şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sunt scutite de la plata taxelor judiciare de timbru.

 

ART. 2

Taxele judiciare de timbru se stabilesc în mod diferenţiat, după cum obiectul acestora este sau nu evaluabil în bani, cu excepţiile prevăzute de lege.

 

ART. 3

(1) Acţiunile şi cererile evaluabile în bani, introduse la instanţele judecătoreşti, se taxează astfel:

a) până la valoarea de 500 lei - 8%, dar nu mai puţin de 20 lei;

b) între 501 lei şi 5.000 lei - 40 lei + 7% pentru ce depăşeşte 500 lei;

c) între 5.001 lei şi 25.000 lei - 355 lei + 5% pentru ce depăşeşte 5.000 lei;

d) între 25.001 lei şi 50.000 lei - 1.355 lei + 3% pentru ce depăşeşte 25.000 lei;

e) între 50.001 lei şi 250.000 lei - 2.105 lei + 2% pentru ce depăşeşte 50.000 lei;

f) peste 250.000 lei - 6.105 lei + 1% pentru ce depăşeşte 250.000 lei.

(2) Se taxează potrivit alin. (1) şi următoarele categorii de acţiuni:

a) în constatarea nulităţii, anularea, rezoluţiunea sau rezilierea unui act juridic patrimonial; cererea privind repunerea părţilor în situaţia anterioară este scutită de taxă de timbru dacă este accesorie acestor cereri;

b) privind constatarea existenţei sau inexistenţei unui drept patrimonial;

c) prin care se solicită pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti care ţine loc de act autentic de înstrăinare a unor bunuri imobile sau de constituire a unor drepturi reale asupra acestora.

 

Descarca gratuit continuarea acestei ordonanțe apasând butonul „ Descarcă” din partea dreaptă a paginii.

Descarcă

Legi la care se face referire

  • Ordonanţa de urgenţă a Guvernului n...
  • Ordonanţa Guvernului nr. 2/ 12 iuli...
  • Ordinul Ministerului Finanțelor Pub...
  • Legea nr. 287/ 17 iulie 2009, repub...
  • Legea nr. 134/ 1 iulie 2010, republ...
  • Legea nr. 85/ 25 iunie 2014 privind...
  • Legea nr. 503/ 17 noiembrie 2004 ,...
  • Legea nr. 200 / 25 mai 2004 privind...
  • Legea nr. 196/ 20 iulie 2018 privin...
  • Legea nr. 192/ 16 mai 2006 privind...
  • Legea nr. 188/ 1 noiembrie 2000, re...
  • Legea nr. 177/ 18 iulie 2017 privin...
  • Legea nr. 62/ 10 mai 2011, republic...
  • Legea nr. 36/ 12 mai 1995, republic...
  • Legea nr. 31/ 16 noiembrie 1990, re...
  • Legea nr. 30/ 18 mai 1994 privind...
  • Decizia Curții Constituționale nr....
Singur in instanta

Scopul website-ului Singur-în-instanță.ro este să vină în ajutorul justițiabililor ce doresc să se reprezinte singuri în instanță, care fie nu își permit, fie nu își doresc să contracteze serviciile unui avocat.

 

 

Mai multe despre noi

Linkuri utile

  • Despre noi
  • Cum cumpăr?
  • Protecția consumatorilor - A.N.P.C.

Contactați-ne

  • Str. Carol I, nr.1, 240178, Ramnicu Valcea, Valcea, Romania
  • Telefon: +4 0770 878 395
  • E-Mail: contact@singur-in-instanta.ro
  • Nr. ord.registru com./an J38/349/2019
  • C.I.F 40707583
Visa,  Mastercard, Netopia

Copyrights © 2021 All Rights Reserved by sbmweb.ro.

  • Termeni și Condiții
  • Sitemap